ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری

ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری

در این خبر آشنا میشوید با: ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری، جریمه خودرو‌های شیشه‌‌ دودی، حد اختیارات ماموران. تا پایان خبر با ما همراه باشید.

جریمه خودرو شیشه دودی

ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری مبنی بر این که دستیاران نیازی به ارائه تعهد محضری ندارند و دیگری، خودرو‌های شیشه‌‌ دودی فقط جریمه می‌شوند و رفع اثر الزام ندارد. دیوان عدالت اداری امروز دو رای خود را منتشر کرد.

در پی شکایت از بخشنامه شماره 2096/107/د مورخ 1398/4/26 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر الزام پذیرفته‌ شدگان امتحان دستیاری تخصصی پزشکی به اخذ تعهد محضری مبنی بر انجام خدمت پذیرفته‌ شدگان در مناطق محروم، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری این بخشنامه را خارج از حیطه اختیارات مقام مصوب اعلام و ابطال کرد.

ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری

در دادنامه صادره از دیوان عدالت اداری تصریح شده است: با عنایت به این که در قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی مصوب 1353/4/30 و لایحه قانونی اصلاح مواد 7 و 8 قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی مصوب 1359/7/26 و سایر قوانین و مقررات حاکم، حکمی در خصوص منوط بودن تودیع سند تعهد محضری به‌ضمانت دو نفر کارمند رسمی یا پیمانی شاغل در دستگاه‌ های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و کارکنان قرارداد کار معین وزارت بهداشت.

درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های علوم پزشکی. و یا تودیع وثیقه ملکی به‌ میزان مبالغ اعلامی معاونت آموزشی. وزارت مذکور به‌ عنوان تضامین قابل‌ اخذ از پذیرفته‌ شدگان. در آگهی پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ های علوم پزشکی وجود ندارد.

بنابراین بخشنامه شماره 107/2096/د مورخ 1398/4/26 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که متضمن الزام به اخذ تضمینات و وثایق فوق‌ الاشاره است، خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال می‌شود.

خودرو‌های شیشه‌ دودی فقط جریمه می‌شوند، رفع اثر الزام ندارد

خبر دیگر از دیوان عدالت اداری اینکه، به‌دنبال شکایت از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال بخشنامه شماره 407/355/5/13 مورخ 1396/6/30 و 990/355/5/13 مورخ 1397/12/18 که در آن آمده است، معیار مجاز دودی‌ کردن شیشه خودرو و تشخیص راننده و سرنشین‌ های خودرو باید از فاصله سه‌ متری قابل رؤیت باشد و در صورتی که مطابق نظر افسر کارشناس، راننده و سرنشین از فاصله سه‌ متری قابل تشخیص نباشد، ضمن صدور قبض جریمه ملزم به رفع اثر شیشه‌ دودی می‌گردد.

دیوان عدالت اداری اعلام کرد. بنابر این مقرره مورد اعتراض که با تعیین ملاک فاصله 3 متری اقدام به وضع قاعده. و معیار تشخیص ثابت برای ماموران مجاز راهور آن هم با توجه به شرایط متغیر فصول سال. اوضاع آب‌ و هوا و ساعات شبانه‌ روز کرده. خارج از حدود صلاحیت مرجع وضع‌ کننده بوده و قابل ابطال است.

حد اختیارات ماموران (ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری)

هم چنین هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رفع اثر شیشه دودی بعد از صدور جریمه را از اختیارات ماموران تشخیص نداد. و با این استدلال که قانون گذار ضمانت اجرای تخلفات را در این قانون.

و حدود اختیارات ماموران را در موارد مقرر از جمله حق توقف خودرو و صدور قبض جریمه. جلوگیری از حرکت خودرو و دستور انتقال به توقفگاه. ضبط گواهینامه و جابه‌جایی خودرو به‌ منظور رفع سد معبر مشخص کرده است.

اعلام کرد: برای الزام به رفع اثر شیشه دودی بعد از صدور قبض جریمه، در قانون تعیین تکلیف نشده است و بخشنامه مذکور قابل ابطال می‌باشد، بنابراین برای خودرو‌های با شیشه دودی تعیین فاصله 3 متری برای تشخیص راننده و سرنشین ملاک و معیار نمی‌باشد و در صورت احراز تخلف صدور قبض کفایت می‌کند و رفع اثر شیشه دودی الزام ندارد. (ابطال مصوبه وزارت بهداشت توسط دیوان عدالت اداری)

در صورت تمایل به مشاوره حقوقی راجع به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توانید با وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادپویان در سریعترین زمان ممکن، مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی حضوری داشته باشید.

ضمن مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، سوال حل نشده ای برای شما باقی نمیماند. ضمن اینکه وکلای مجرب و کارکشته دادپویان، با بیش از سیزده سال تجربه حرفه ای در تمام زمینه های حقوقی و کیفری، تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه میدهند و اگر نیازی به تنظیم لایحه بدوی و تجدیدنظر تنظیم شکواییه، تنظیم دادخواست یا تنظیم اظهارنامه شد، میتوانند آنرا برای شما تنظیم نمایند و یا در صورت لزوم، میتوانید با اعطای وکالت نامه به ایشان، صفر تا صد پرونده را برای شما انجام دهند.

طراحی سایت موسسه حقوقی دادپویان به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید از خدمات حقوقی استفاده کنید.

دادپویان حامی شما عزیزان و بهترین موسسه حقوقی است که با بیش از سیزده سال تجربه فعالیت های حقوقی و با بیش از سی وکیل پایه یک مجرب، به صورت تخصصی مشاوره حقوقی میدهد و وکالت میکند.

به عنوان مثال، چهار وکیل در زمینه دعاوی خانوادگی دارد که صرفا فعالیت و تمرکز خود را در حوزه دعاوی خانوادگی گذاشته اند. پنج وکیل در زمینه دعاوی کیفری دارد که صرفا تمرکز آنها دعاوی کیفری است و به همین منوال دعاوی دیگر.

در صورت تمایل میتوانید پادکست جنایی دادپویان را هم دنبال کنید. این پادکست روایت پرونده های جنایی ایرانی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است.

تیم پشتیبانی دادپویانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم پشتیبانی دادپویان

تیم پشتیبانی موسسه حقوقی دادپویان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *