پولشویی چیست؟

پولشویی چیست؟

در این مقاله آشنا میشوید با: پولشویی چیست؟ مجازات پولشویی در قانون مجازات اسلامی، تفاوت پولشویی با اختلاس، وکیل پولشویی در تهران. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای مشاوره در خصوص پولشویی، می توانید با وکیل پولشویی در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره پولشویی چیست؟

قسمت هجدهم رادیو حقوقی دادپویان پولشویی چیست؟

سلام به رادیو دادپویان خوش آمدید.

رادیو حقوقی دادپویان قصد داره در هر قسمت یه موضوع یا داستان یا پرونده های جذاب حقوقی، کیفری و جنایی رو برای شما روایت کند.

با مراجعه به سایت حقوقی دادپویان یا دادپویان دات کام می تونید قسمت های مختلف رادیو حقوقی دادپویان رو دنبال کنید و چنانچه نیاز به مشاوره با وکیل دارید، با وکیل آنلاین تماس بگیرید.

پولشویی چیست؟

پولشویی یعنی تبدیل سود حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به ظاهر مشروع است. در فرایند پول‌شویی، پول حاصل از اقدامات غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی می‌شود که در ظاهر از راه‌های قانونی به دست آمده‌است و به این طریق «پول شسته شده» وارد اقتصاد می‌شود. (پولشویی چیست؟)

در بسیاری از سیستم‌های قانونی و مشروع، قواعد پولشویی با روش‌های دیگر تبهکاری مالی و تجارتی تلفیق شده‌است. و بیشتر قوانین ضد پولشویی به صورت آشکار با پولشویی تلفیق شده‌اند.

تفاوت پولشویی و اختلاس

برخی از کشورها پولشویی را تحت عنوان مبهم کردن منشا منابع مالی تعریف می‌کنند. کشورهایی دیگر پولشویی را پول حاصل از فعالیتی می‌دانند که ممکن است در نقطه ای از کشور مشروع باشد اما در نقطه‌ای ای دیگر فساد و نامشروع تلقی شود. نقدهایی بر قوانین ضد پولشویی توسط مفسرانی وارد شده‌است که عقیده دارند این پهنه وسیع فعالیت‌های ضد پولشویی، در خارج یا داخل کشور بیشتر مانند یک عقیده یا نظریه مالی است و جنبه عملی و کاربردی ندارد. قسمت هجدهم پولشویی چیست؟ مربوط به توضیح کامل در خصوص جرم پولشویی میباشد. پس تا پایان همراه ما باشید.

برای مشاوره کیفری، می توانید با وکیل کیفری در تماس باشید.

مجازات پولشویی در قانون مجازات اسلامی

اولین مجازاتی که برای جرم پولشویی در قانون در نظر گرفته شده است، مصادره همه اموال و درآمدهای حاصل از پولشویی است. این مصادره به عنوان بهترین و مهمترین بخش مجازات عنوان می شود زیرا دست فرد مجرم که برای استفاده از پول نامشروع، دست به روش های پولشویی زده است را از این درآمدها کوتاه می کند. و به خودی خود این مجازات اولیه می تواند انگیزه ها را تا حدودی کاهش دهد.

در درجه بعدی، به غیر از مصادره اموال حاصل از پولشویی (منقول و غیرمنقول)، مجرم یا مجرمین در ردیف های مختلف، محکوم به جزای نقدی خواهند شد. این جزای نقدی به حساب بانک مرکزی واریز خواهد شد.

مجازات مجرم به پولشویی فقط در خصوص افراد حقیقی نیست و می تواند افراد حقوقی را هم شامل شود و آنها را مسئول دانست. در رابطه با مجازات هم می توانیم به انحلال شرکت و جلوگیری از فعالیت های آن، اشاره کنیم.

در درجه آخر هم علاوه بر این که مجرم باید در رابطه با جرم اولیه مورد مجازات قرار بگیرد. (مثلا: اگر منشا پول‌های کثیف اولیه قاچاق مواد مخدر باشد، مجازات قاچاق مواد مخدر در درجه اول باید برای مجرم در نظر گرفته شود)، باید به مجازات حبس تعزیری در رابطه با عمل پولشویی هم اشاره کنیم که می تواند در ردیف‌ها و درجات مختلف تعریف و مقدار آن تعیین شود.

میزان حبس می تواند دو تا ۵ سال و یا ۵ تا ۱۰ سال تعیین شود. اگر عمل پولشویی به شکل سازمان یافته انجام گرفته باشد، سبب تشدید مجازات به اندازه یک درجه خواهد بود.

تفاوت پولشویی با اختلاس

با توجه به ماده (۵) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، جرم اختلاس را می توان به صورت زیر تعریف کرد: اقدام مستخدم دولت یا شخص در حکم مستخدم دولت به برداشت و تصاحب مالی که به سبب شغل و وظیفه تحت تصرف و اختیار او قرار داده شده است، اعم از آن که به نفع خود باشد یا دیگری.از شقوق خاص جرم خیانت در امانت، جرم اختلاس است.

اما در اصطلاح عامه از پولشویی اغلب به عنوان تبدیل پول کثیف به پول تمیز یاد می شود به طور کلی عمل تبدیل و مخفی نگه داشتن درفرایند پولشویی امری حیاتی شمرده می شود.

ازاین رو شاید ساده ترین تعریف ازپولشویی عبارت است از فرایند تبدیل پول نقد یا سایر دارائی ها که از فعالیت جنایت کارانه ناشی شده است با این هدف که وانمود شود که این دارائی ها ازیک منبع قانونی و مشروع حاصل شده اند.

اما در رابطه با منابع عمده ای که غالبا درمورد در آمدهای ناشی از جنایات ذکرمی شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قاچاق، کلاهبرداری، فروش کالاهای مسروقه، حمل و نقل مواد مخدر و جنایت های مالی (کلاهبرداری های بانکی، کلاهبرداری از طریق کارت اعتباری، تقلب در سرمایه گذاری، تقلب درپیش پرداخت، کلاهبرداری ازطریق اعلام ورشکستگی، و نظایر آنها)

بر اساس کلیات لایحه مبارزه با جرم پولشویی مجلس شورای اسلامی هرگونه تبدیل یا تغییر یا نقل و انتقال یا پذیرش یا تملک دارایی با منشا غیرقانونی، به طور عمدی و با علم به آن برای قانونی جلوه دادن دارایی یاد شده، به عنوان جرم پولشویی محسوب می شود. تبصره ماده یک این لایحه تصریح کرده است دارایی با منشا غیر قانونی وجوه یا اموال یا منافعی است که از طریق فعالیت های مجرمانه از قبیل ارتشا، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، کلاهبرداری، فرار مالیاتی، قاچاق کالا و ارز، فحشا، قمار، قاچاق مواد مخدر، ربا و سرقت کسب شده باشد.

وکیل پولشویی در تهران

وکیل پولشویی یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری است که امروزه نقش بسیار مهمی را در جامعه ما ایفا می کند.

وکیل پولشویی را نباید به هیچ عنوان دست کم گرفت. همان طور که می دانید، پولشویی به یکی از عوامل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه است و زندگی بسیاری از افراد را دچار اختلال کرده است، اما فراموش نکنید که هر چقدر موضوع یک پرونده حقوقی دارای حساسیت های مختلفی باشد و معماهای بسیار زیادی در آن وجود داشته باشد، بهترین راهکار ممکن آن است که از یک وکیل متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک گرفت.

در مورد وکیل پولشویی دقت داشته باشید که هر وکیلی نمی تواند وکالت چنین پرونده هایی را بر عهده بپذیرد. پرونده های مربوط به پولشویی علاوه بر آن که دارای گستردگی بسیاری هستند اما باید بدانید که دارای حساسی بسیار زیادی هم می باشند. پس کاملا طبیعی است که تنها وکیل پولشویی بتواند با تکیه بر مهارت و تجربیاتی که دارد وکالت چنین پرونده هایی را بر عهده بگیرد و آنها را به نحو احسن انجام دهد.

در صورت هرگونه مشاوره حقوقی راجع به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توانید با وکیل آنلاین یا وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادپویان در سریعترین زمان ممکن، مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی حضوری داشته باشید.

ضمن مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، سوال حل نشده ای برای شما باقی نمیماند. ضمن اینکه مشاوره با وکیل کارکشته دادپویان، با بیش از سیزده سال تجربه حرفه ای در تمام زمینه های حقوقی و کیفری، تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه میدهند و اگر نیازی به تنظیم لایحه، تنظیم شکواییه، تنظیم دادخواست یا تنظیم اظهارنامه شد، وکیل میتواند آنرا برای شما تنظیم نماید و یا در صورت لزوم، میتوانید با اعطای وکالت نامه به وکیل انلاین، صفر تا صد پرونده را برای شما انجام دهند. مشاوره حقوقی آنلاین بهترین روش جهت مشاوره با وکیل پایه یک است.

طراحی سایت موسسه حقوقی دادپویان به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید از مشاوره حقوقی با وکیل استفاده کنید.

دادپویان حامی شما عزیزان و بهترین موسسه حقوقی است که با بیش از سیزده سال تجربه فعالیت های حقوقی و با بیش از سی وکیل پایه یک، به صورت تخصصی مشاوره حقوقی میدهد و وکالت میکند.

به عنوان مثال، چهار وکیل ملکی دارد که صرفا فعالیت و تمرکز خود را در حوزه دعاوی ملکی گذاشته اند. پنج وکیل اداره کار دارد که صرفا تمرکز آنها دعاوی اداره کار است و به همین منوال دعاوی دیگر.

در صورت تمایل میتوانید پادکست جنایی دادپویان را هم دنبال کنید. این پادکست روایت پرونده های جنایی ایرانی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است.

مهم ترین مقالات حقوقی دادپویان شامل: طنز حقوقی، رادیو حقوقی، کلیپ حقوقی، پکیج حقوقی، بسته حقوقی، بیمه حقوقی، فیلم حقوقی است که میتوانید در سایت حقوقی دادپویان مطالعه نمایید.

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران، مشاوره با وکیل های مجرب و با تجربه، بهترین وکیل پایه یک در تهران و شهرستان، مجرب ترین وکیل خاورمیانه، باهوش ترین وکیل پایه یک دادگستری، آدرس دفتر وکالت در تهران، مشاوره با وکیل پایه یک تهران و شهرستان، وکیل مجرب، بهترین وکیل آنلاین در تمام نقاط ایران، شماره وکیل با تجربه در تمام منطقه های تهران، شماره وکیل پایه یک دادگستری شهرری و شمیرانات، مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، عریضه نویسی آنلاین با با تجربه ترین وکلای ایران، وکیل دادگستری خوب، مشاوره با وکیل دادگستری تهران، وکیل تهران فوری، مشاوره حقوقی فوری و ارزان، فوری ترین و ارزان ترین تنظیم دادخواست، مشاوره حقوقی با وکیل، مشاوره حقوقی تصویری، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی شبانه روزی، مشاوره حقوقی فوری، پادکست ایرانی، پادکست فارسی، پادکست واقعی، پادکست رایگان، پادکست جدید، پادکست کیفری، پادکست حقوقی، خفاش شب، فرید بغلانی، فیلم اعدام محمد بیجه در پاکدشت، عکس خفاش شب، لحظه اعدام محمد بیجه، پادکست های جنایی، پادکست جنایی رایگان، پادکست جنایی جدید را با دادپویان دنبال کنید. ضمنا شما میتوانید از طنز حقوقی، کلیپ حقوقی، کلیپ کیفری، کلیپ جنایی، کلیپ قانونی، کلیپ قانون، رادیو حقوقی هم در قسمت رادیو استفاده کنید. امیر هاشمی مدیر سایت موسسه حقوقی دادپویان است. اینستاگرام حقوقی و اینستاگرام وکیل را هم دنبال کنید. استفاده از طنز هم موجب خوشحالی شما خواهد شد.

تیم پشتیبانی دادپویانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم پشتیبانی دادپویان

تیم پشتیبانی موسسه حقوقی دادپویان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *