هزینه ثبت سند خودرو

هزینه ثبت سند خودرو

در این خبر آشنا میشوید با: هزینه ثبت سند خودرو، آیا فروشنده باید هزینه ثبت سند خوردو را پرداخت کند؟ آیا الزامی به تنظیم سند برای خودرو هست؟ تا پایان خبر با ما همراه باشید.

توافقات برای هزینه سند خودرو

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه ثبت سند وسیله منقول با چه کسی است، اظهار کرد: هزینه‌ها در قانون کامل مشخص است.

اگر خریدار و فروشنده توافق با هم داشتند. که هزینه را توافقی پرداخت کنند که دیگر بحثی نیست. و بحث توافق و اراده دو طرف است.

وی افزود: یعنی خریدار و فروشنده در مبایعه نامه‌ای که می‌نویسند. قرار می‌گذارند هزینه به عهده فروشنده یا خریدار باشد. و یا اصلا نصف نصف باشد، اینجا مشخص است و حرفی دیگر باقی نمی‌ماند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: اگر توافقی ایجاد نشد، در بحث خودرو عمدتا هزینه ثبت سند با فروشنده است.

قانون مالیات‌ها و حق الثبت می‌گوید کسی که مالک است باید هزینه‌ها را پرداخت کند.

هزینه ثبت سند خودرو

قانون مالیات ها

خندانی خاطرنشان کرد: در قانون مالیات‌ها تاکید شده که حق الثبت با فروشنده است مگر اینکه خریدار و فروشنده توافق دیگری داشته باشند که این را نمی‌توان بر اساس دو اتحادیه یا دو گروه با هم قانون را تغییر داد.

وی گفت: برخی از شهرستان‌ها نوشته بودند از این به بعد هزینه تنظیم سند با خریدار است که این تصمیم غیرقانونی است.

قانون تکلیف را مشخص کرده است، یا توافق است و در صورت عدم توافق با فروشنده است.

در صورت تمایل به مشاوره حقوقی راجع به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توانید با وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادپویان در سریعترین زمان ممکن، مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی حضوری داشته باشید.

ضمن مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، سوال حل نشده ای برای شما باقی نمیماند. ضمن اینکه وکلای مجرب و کارکشته دادپویان، با بیش از سیزده سال تجربه حرفه ای در تمام زمینه های حقوقی و کیفری، تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه میدهند و اگر نیازی به تنظیم لایحه بدوی و تجدیدنظر تنظیم شکواییه، تنظیم دادخواست یا تنظیم اظهارنامه شد، میتوانند آنرا برای شما تنظیم نمایند و یا در صورت لزوم، میتوانید با اعطای وکالت نامه به ایشان، صفر تا صد پرونده را برای شما انجام دهند.

طراحی سایت موسسه حقوقی دادپویان به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید از خدمات حقوقی استفاده کنید.

دادپویان حامی شما عزیزان و بهترین موسسه حقوقی است که با بیش از سیزده سال تجربه فعالیت های حقوقی و با بیش از سی وکیل پایه یک مجرب، به صورت تخصصی مشاوره حقوقی میدهد و وکالت میکند.

به عنوان مثال، چهار وکیل در زمینه دعاوی خانوادگی دارد که صرفا فعالیت و تمرکز خود را در حوزه دعاوی خانوادگی گذاشته اند. پنج وکیل در زمینه دعاوی کیفری دارد که صرفا تمرکز آنها دعاوی کیفری است و به همین منوال دعاوی دیگر.

در صورت تمایل میتوانید پادکست جنایی دادپویان را هم دنبال کنید. این پادکست روایت پرونده های جنایی ایرانی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است.

تیم پشتیبانی دادپویانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم پشتیبانی دادپویان

تیم پشتیبانی موسسه حقوقی دادپویان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *