اصلاح ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری

اصلاح ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری

در این خبر آشنا میشوید با: اصلاح ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، صلاحیت نهایی احراز ماده 477، پرونده اختلاس و پولشویی کشور. تا پایان خبر با ما همراه باشید.

درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷

رئیس قوه قضائیه گفت: به نظر می‎‌رسد این موضوع که تنها شخص رئیس دستگاه قضا صلاحیت نهایی احراز درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ را داشته باشد نیازمند اصلاح باشد.
به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به بررسی پیش‌ نویس اصلاح فرآیند اعمال ماده 477 اختصاص داشت که پس از بحث و گفتگو اعضای شورای عالی قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا نکات و دستوراتی را در این زمینه مطرح کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که هرگز بحث حذف ماده 477 مطرح نیست بلکه اصلاح مشکلات مطرح است گفت: حذف یک قانون شدنی هم نیست ولی نباید شرایط به نحوی باشد که ملاک‌ های تشخیص حکم خلاف شرع بیّن از یک استان تا استان دیگر تفاوت داشته باشد.

صلاحیت نهایی احراز ماده 477 (اصلاح ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری)

محسنی اژه‌ای افزود: به نظر می‎‌رسد این موضوع که تنها شخص رئیس دستگاه قضا صلاحیت نهایی احراز درخواست‌های اعمال ماده 477 را داشته باشد نیازمند اصلاح باشد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در صورت اصلاح قانون، دستگاه قضا می‌تواند یک نفر را مستقلا برای احراز نهایی درخواست‌ های اعمال ماده 477 انتخاب کند و مسئولیت‌های این حوزه را به وی نیز واگذار کند.

محسنی اژه‌ای هم چنین بر ضرورت متنبه شدن قضاتی که حکم خلاف شرع بین می‌ دهند تاکید کرد و گفت نباید شرایط به نحوی باشد فردی که چنین حکمی داده از رد حکم خود باخبر نباشد.

اصلاح ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری

رئیس عدلیه افزود: در مواردی که قاضی حکم خلاف شرع بیّن داده. قبل از امضا و تایید گزارش قاضی از او سوال کنید. یا قبول دارد یا خیر. اگر قبول نداشته باشد به این معنی است که باز هم از این احکام صادر می‌کند. که باید جلوی آن را گرفت و این فرایند را اصلاح کرد.

محسنی اژه‌ای بر ضرورت راه‌اندازی سامانه‌ای در قوه قضاییه که امکان استعلام موارد اعمال ماده 477 در آن وجود داشته باشد تاکید کرد.

عزم دولت برای مبارزه با فساد

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت برای مبارزه با فساد و اصلاح ساختارها و نواقص اداری، گفت که آماده کمک به دولت برای دستیابی به این اهداف است.

رئیس عدلیه ابراز امیدواری کرد که حضور حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور در دولت سیزدهم سبب کاهش ارجاع پرونده‌های فساد به قوه قضائیه شود. برای مشاوره جرائم کیفری، می توانید با وکیل کیفری در تماس باشید.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه گفت: به معاونت نظارت و بازرسی در امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ماموریت دادیم. تا به صورت فوق‌العاده از همه گمرکات و ستادهای اموال تملیکی سراسر کشور بازرسی صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از آنجا که خود دولت نیز مصمم به تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده است. سازمان بازرسی کل کشور با هماهنگی دولت اقدامات خود را در این زمینه انجام دهد تا از موازی‌ کاری پرهیز شود.

کیفر خواست بزرگترین پرونده اختلاس و پولشویی کشور

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در خصوص پرونده اختلاس و پولشویی یک موسسه اعتباری در استان‌ های گلستان و مازندران گفت:

برای این پرونده بیش از 30 هزار صفحه مستندات و تحقیقات تهیه شده که به مرحله کیفر خواست رسیده است.

وی با اشاره به 10 متهم این پرونده از بازداشت سه نفر از آن ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد. که بعد از صدور رای نهایی. شاکیان این پرونده به حقوق خودشان برسند.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه از شناسایی و بازداشت یک باند ارتشاء و زمین‌خواری در یزد خبر داد. که دو سر دفتردار، یک نیروی خدماتی اداره ثبت یزد، یک وکیل دادگستری و چند دلال در آن قرار دارند.

در جریان این بازدید رئیس قوه قضائیه، یک تیم ویژه از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در دادسرا و دادگستری شهرری حضور یافت. و خواسته‌ها و نامه‌های مردمی را جهت بررسی و پیگیری بیشتر، جمع‌ آوری کرد. و اتفاق مهم در این زمینه تعیین تکلیف همه تقاضا تا پایان روز بازدید بود.

دیدار مستقیم مردم با رئیس قوه قضاییه

به گفته مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه، 46 نفر با رئیس قوه قضاییه دیدار کردند. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن استماع اظهارات آن‌ ها، دستورات لازم را صادر نمود.

وی ادامه داد: برای پیگیری خواسته مراجعه‌ کنندگان تا حصول نتیجه شماره تلفن‌ هایی دریافت شد. این افراد جهت ملاقات دعوت خواهند شد.

متقاضیان از سرعت عملی که جهت پاسخ سوالشان وجود داشت، ابراز خرسندی کردند. برای مشاوره جرائم کیفری، می توانید با وکیل کیفری در تماس باشید.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه تصریح کرد: هم چنین 153 درخواست کتبی نیز جمع‌ آوری شد. که از سوی مرکز ارتباطات مردمی بررسی شد. همه درخواست های کتبی نیز در همان روز بررسی و کارشناسی شد. و روز گذشته نامه های مربوط به مراجع ذیربط ارسال و گزارش تکمیلی آن به رئیس قوه قضاییه واصل می‌شود.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: یک ماه پس از دریافت پاسخ نامه‌ها. آسیب شناسی درخواست‌ ‎ها انجام و نتیجه کار به ریاست دستگاه قضا و رئیس کل دادگستری استان تهران ارسال خواهد شد. (اصلاح ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری)

در صورت تمایل به مشاوره حقوقی راجع به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توانید با وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادپویان در سریعترین زمان ممکن، مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی حضوری داشته باشید.

ضمن مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، سوال حل نشده ای برای شما باقی نمیماند. ضمن اینکه وکلای مجرب و کارکشته دادپویان، با بیش از سیزده سال تجربه حرفه ای در تمام زمینه های حقوقی و کیفری، تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه میدهند و اگر نیازی به تنظیم لایحه بدوی و تجدیدنظر تنظیم شکواییه، تنظیم دادخواست یا تنظیم اظهارنامه شد، میتوانند آنرا برای شما تنظیم نمایند و یا در صورت لزوم، میتوانید با اعطای وکالت نامه به ایشان، صفر تا صد پرونده را برای شما انجام دهند.

طراحی سایت موسسه حقوقی دادپویان به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید از خدمات حقوقی استفاده کنید.

دادپویان حامی شما عزیزان و بهترین موسسه حقوقی است که با بیش از سیزده سال تجربه فعالیت های حقوقی و با بیش از سی وکیل پایه یک مجرب، به صورت تخصصی مشاوره حقوقی میدهد و وکالت میکند.

به عنوان مثال، چهار وکیل در زمینه دعاوی خانوادگی دارد که صرفا فعالیت و تمرکز خود را در حوزه دعاوی خانوادگی گذاشته اند. پنج وکیل در زمینه دعاوی کیفری دارد که صرفا تمرکز آنها دعاوی کیفری است و به همین منوال دعاوی دیگر.

در صورت تمایل میتوانید پادکست جنایی دادپویان را هم دنبال کنید. این پادکست روایت پرونده های جنایی ایرانی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است.

تیم پشتیبانی دادپویانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم پشتیبانی دادپویان

تیم پشتیبانی موسسه حقوقی دادپویان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *