آمار طلاق و ازدواج

آمار طلاق و ازدواج

در این مقاله آشنا میشوید با: آمار طلاق و ازدواج، عوامل اصلی طلاق، مشاوره قبل ازدواج، خیانت در طلاق، رابطه جنسی در طلاق. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

عوامل اصلی طلاق

آمار طلاق و ازدواج را که مشاهده می کنید، متوجه می شوید که آمار طلاق هر ساله در افزایش است. به جرات می توان گفت مهریه یا نفقه و یا شرط تنصیف دارایی از عواملی است که موجب وسوسه در زنان شده و همین امر، منجر به مطالبه این حقوق از مردان و در نتیجه به جدایی می انجامد.

مطمئنا برای جلوگیری از هرگونه تنش و شناخت هریک از طرفین از حقوق خود در ازدواج، بهتر است که قبل ازدواج با وکیل متخصص خانواده مشورت کنید.

موسسه حقوقی دادپویان، این امکان را فراهم آورده است که بتوانید با متخصصان روانشاس قبل از ازدواج مشاوره کنید.

جدیدترین آمار ازدواج

بر پایه آمار ثبت احوال کشور در بهار سال ۱۴۰۱ در کل کشور ۱۴۲ هزار و ۲۹۸ ازدواج و ۴۴ هزارو ۱۵۹ طلاق به ثبت رسیده است.بر پایه آمار ثبت احوال کشور از کل ۱۴۲ هزارو ۲۹۸ ازدواج ثبت شده در بهار سال جاری، ۵۲ هزار و ۱۵۵ ازدواج در فروردین ماه، ۴۴ هزارو ۵۵۶ ازدواج در اردیبهشت ماه و ۴۵ هزارو ۵۸۷ مورد ازدواج نیز در خردادماه به ثبت رسیده است. برای مشاوره حقوقی طلاق، می توانید با وکیل طلاق در تماس باشید.

همچنین از مجموع ازدواج‌های ثبت شده در سه ماه نخست سال جاری در کشور بیشترین ازدواج‌ها به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۱۶ هزارو ۲۲۵، خراسان رضوی با ۱۲ هزارو ۴۰۱ مورد و خوزستان با ۱۰ هزارو ۹۳۹ مورد است.همچنین کمترین ازدواج ثبت شده در کشور نیز در همین زمان به ترتیب مربوط به استان های سمنان با ۸۱۸ ازدواج، ایلام یکهزارو ۳۷ مورد و یزد با یک هزارو ۵۱۵ مورد ازدواج بوده است.

آمار ازدواج و طلاق

بر پایه آمار ثبت احوال کشور ۴۴ هزار و ۱۵۹ مورد طلاق در بهار سال جاری به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۲ هزارو ۹۸ مورد طلاق برای فروردین ماه، ۱۵ هزارو ۳۲۴ مورد طلاق برای اردیبهشت ماه و ۱۶ هزارو ۷۳۷ مورد طلاق هم در خردادماه به ثبت رسیده است.از مجموع ۴۴ هزارو ۱۵۹ طلاق ثبت شده در بهار سال ۱۴۰۱ در کشور کمترین طلاق به ترتیب مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد با ۲۴۵ مورد، ایلام با ۲۴۹ مورد و سمنان با ۳۳۷ مورد است.

همچنین بر اساس گزارش آمار ثبت احوال کشور، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۷ هزارو ۹۲۶ مورد طلاق، خراسان رضوی ۴ هزارو ۸۰۹ مورد و فارس با ۲ هزارو ۵۲۵ طلاق بوده است.

دلایل اصلی طلاق

آمار و اطلاعات ارائه شده دراین قسمت به صورت ثبتی است و توسط سازمان ثبت احوال کشور جمع آوری شده و جهت نشر به مرکز آمار ایران ارسال می شود. و اخیرا صحبت از این موضوع می باشد که قرار می باشد در فرآیندی هوشمند سازی ازدواج و طلاق در سامانه ای به ثبت برسد تا بتوان به طور دقیق تر این آمار و اعداد و ارقام را رصد و پیگیری کرد.

آمار ازدواج و طلاق

در گذشته‌ های نه چندان دور زندگی مشترک افراد دوام طولانی‌ تری داشت و طلاق به‌ ندرت اتفاق می‌افتاد. اما امروزه در عصر بی‌ ثباتی اقتصادی، افزایش ابتلا به بیماری‌ های روانی، فشار وارده از سوی رسانه‌های اجتماعی و… طلاق دیگر امری غیر عادی تلقی نمی‌شود و به‌ ویژه در خانواده‌ هایی که زن و شوهر مدام با نگرانی‌ های مالی قابل توجه و عدم سازگاری با یک‌ دیگر مواجه‌ اند، این امر تقریبا اجتناب‌ ناپذیر است.

حتی همسرانی که بسیار متعهد و به اصول اخلاقی پایبند هستند نیز ممکن است به دلایل مختلف ناگزیر از طلاق شوند.

مشاوره قبل ازدواج

شرکت در مشاوره‌ های قبل از ازدواج می‌تواند به‌ طور قابل توجهی در کاهش آمار طلاق موثر باشد. مشاوره‌ی قبل از ازدواج مهارت‌ های حل مشکلات و اختلافات را به همسران می‌ آموزد و برای حل مسائلی که بعدها در زندگی زناشویی ممکن است به اختلافات تمام‌ عیار تبدیل شود، ضروری است.

اما متاسفانه بسیاری از زوج‌ها در جلسات مشاوره شرکت نمی‌کنند و این موضوع در افزایش آمار طلاق بی‌ تاثیر نیست.

از دیر باز یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های مربوط به ازدواج این بوده است که آیا ازدواج دو نفر از دو نسل متفاوت عاقلانه است؟ پاسخ منفی است.

بررسی‌ های انجام‌ شده نشان می‌دهد که بهترین تفاوت سنی در ازدواج این است که شوهر ۲ تا ۱۰ سال از همسرش بزرگ‌ تر باشد. آمار طلاق در این حالت به مراتب کمتر از حالتی است که اختلاف سنی بیشتر از ۱۰ سال یا زن بزرگ‌تر از شوهر است.

خیانت در طلاق

برآوردهایی که در مورد خیانت در ازدواج وجود دارد، در مطالعات مختلف متفاوت است و متاسفانه نمی‌توان در مورد آمار دقیق آن نظر داد.

با این حال با یک جمع‌ بندی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که این آمار نگران‌ کننده است. البته به‌ طور کلی میزان خیانت در بین زوج‌ های متاهل کمتر از رابطه‌ های طولانی‌ مدت یا زندگی‌ های مشترک بدون ازدواج است. البته خیانت به سن‌ و سال و میزان آموزش طرفین نیز بستگی دارد.

آمار ازدواج و طلاق

بر اساس مطالعات به‌ طور کلی زوج‌ های مسن‌ تر و آموزش‌ دیده‌ تر بیشتر به تعهدات خود پایبندند.

در اغلب موارد خیانت به‌ تنهایی سبب طلاق نمی‌شود، چرا که همسران خائن معمولا قادر به متقاعد کردن یک‌ دیگر هستند و مدتی این مسئله را به تاخیر می‌ اندازند. خیانت وقتی به طلاق منجر می‌شود که اعتماد کاملا از بین رفته باشد.

خدشه دار شدن رابطه میان طرفین

علاوه بر آن کسی که مورد خیانت قرار گرفته ممکن است به دلیل احساس طرد شدگی یا رها شدن از سوی شریک زندگی‌ اش به رفتارهای خشونت‌ آمیز متوسل شود که این نیز به نوبه‌ خود سبب بدتر شدن رابطه خواهد شد.

ناسازگاری جنسی گاهی خود عامل اصلی طلاق است و گاهی به‌ صورت غیر مستقیم سبب طلاق می‌شود. به این‌ صورت که ابتدا به دلیل ناسازگاری جنسی یکی از زوج‌ ها خیانت می‌کند. و سپس به دلیل این خیانت طلاق اتفاق می‌افتد.

بسیاری از افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند. همین عامل را دلیل خیانت خود قلمداد می‌کنند.

رابطه جنسی در طلاق

متاسفانه زوج‌ هایی که فرکانس رابطه‌ جنسی‌ شان با هم متفاوت است با مشکل رو به‌ رو می‌شوند. در این حالت یکی از طرفین احساس می‌کند. که تحت فشار قرار دارد در حالی‌که طرف دیگر احساس می‌کند. مورد بی‌ اعتنایی قرار گرفته است. برای مشاوره حقوقی طلاق، می توانید با وکیل طلاق در تماس باشید.

گاهی نیز به دلیل ازدواج‌ های زود هنگام که چندین دهه به طول می‌انجامد. طرفین احساس می‌کنند زندگی و رابطه‌ شان آن‌ قدر تکراری است. که حالت کسالت‌ باری دارد.

بسیاری از طلاق‌ هایی که پس از سال‌ ها زندگی مشترک اتفاق می‌افتد، احتمالا به همین دلیل است.

در صورت تمایل به مشاوره حقوقی راجع به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توانید با وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادپویان در سریعترین زمان ممکن، مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی حضوری داشته باشید.

ضمن مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، سوال حل نشده ای برای شما باقی نمیماند. ضمن اینکه وکلای مجرب و کارکشته دادپویان، با بیش از سیزده سال تجربه حرفه ای در تمام زمینه های حقوقی و کیفری، تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه میدهند و اگر نیازی به تنظیم لایحه بدوی و تجدیدنظر تنظیم شکواییه، تنظیم دادخواست یا تنظیم اظهارنامه شد، میتوانند آنرا برای شما تنظیم نمایند و یا در صورت لزوم، میتوانید با اعطای وکالت نامه به ایشان، صفر تا صد پرونده را برای شما انجام دهند.

طراحی سایت موسسه حقوقی دادپویان به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید از خدمات حقوقی استفاده کنید.

دادپویان حامی شما عزیزان و بهترین موسسه حقوقی است که با بیش از سیزده سال تجربه فعالیت های حقوقی و با بیش از سی وکیل پایه یک مجرب، به صورت تخصصی مشاوره حقوقی میدهد و وکالت میکند.

به عنوان مثال، چهار وکیل در زمینه دعاوی خانوادگی دارد که صرفا فعالیت و تمرکز خود را در حوزه دعاوی خانوادگی گذاشته اند. پنج وکیل در زمینه دعاوی کیفری دارد که صرفا تمرکز آنها دعاوی کیفری است و به همین منوال دعاوی دیگر.

در صورت تمایل میتوانید پادکست جنایی دادپویان را هم دنبال کنید. این پادکست روایت پرونده های جنایی ایرانی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است.

تیم پشتیبانی دادپویانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم پشتیبانی دادپویان

تیم پشتیبانی موسسه حقوقی دادپویان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *