مهریه و طلاق

مهریه و طلاق

در این مقاله آشنا میشوید با: مهریه و طلاق، بخشیدن مهریه، وکالت در طلاق، حق طلاق، روش های اعطای حق طلاق به زوجه. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نمایش ویدیو درباره مهریه و طلاق

قسمت ششم رادیو حقوقی دادپویان مهریه و طلاق

سلام به رادیو دادپویان خوش آمدید.

رادیو حقوقی دادپویان قصد داره در هر قسمت یه موضوع یا داستان یا پرونده های جذاب حقوقی، کیفری و جنایی رو برای شما روایت کند.

با مراجعه به سایت حقوقی دادپویان یا دادپویان دات کام می تونید قسمت های مختلف رادیو حقوقی دادپویان رو دنبال کنید و چنانچه نیاز به مشاوره با وکیل دارید، با وکیل آنلاین تماس بگیرید.

بخشیدن مهریه

اولین موضوعی که شما باید در مورد بخشیدن مهریه بدانید آن است که شرایط بذل مهریه تنها بعد از خوانده شدن خطبه عقد بوجود می آید، زیرا قبل از عقد زن مالک مهریه نمی باشد. زن دقیقا از زمانی که خطبه عقد جاری می شود، مالک مهریه محسوب می شود. به بیانی بهتر بعد از خوانده شدن خطبه عقد زن می تواند در هر زمان که بخواهد مهریه اش را از شوهرش به طور کامل دریافت کند و هرگونه تصرفی را که می خواهد در آن ایجاد کند.

وقتی که زوجه تصمیم به بخشیدن مهریه بگیرد، می تواند این کار را از راه های مختلفی انجام دهد. برای بذل مهریه زن می تواند از طریقق تهیه سند عادی یا رسمی اقدامات لازم را انجام دهد.

در برخی از مواقع دیده می شود که زن در قبال دریافت برخی از امتیازها از همسرش مانند دریافت ملک، حق حضانت فرزندان و… اقدام به بخشیدن مهریه اش می کند. در چنین مواردی باید توجه داشت که زن دیگر نمی تواند بعد از اعطای سند کتبی و امضا شده مبنی بر بذل مهریه، اقدام به دریافت مجدد آن کند و ادعا داشته باشد که چنین سندی را اعطا نکرده است.

بر اساس ماده ۱۲۷۷ قانون مدنی، انکار بعد از اقرار مسموع نیست لیکن اگر مقر ادعا کند که اقرار او فاسد یا مبنی بر اشتباه یا غلط بوده شنیده می شود و همچنین است‌ در صورتی که برای اقرار خود عذری ذکر کند که قابل قبول باشد مثل اینکه بگوید اقرار به گرفتن وجه در مقابل سند یا حواله بوده که وصول نشده لیکن ‌دعاوی مذکوره مادامی که اثبات نشده مضر به اقرار نیست.

بر اساس متن این ماده زن تنها در صورتی می تواند برای اخذ مهریه اش اقدام کند که این موضوع را به اثبات برساند که سند بذل مهریه ای که به همسرش اعطا کرده است، فاسد و اشتباه است.

برای مشاوره مهریه، می توانید با وکیل مهریه در تماس باشید.

وکالت در طلاق

گرفتن وکالت زن در طلاق از مرد به دو روش امکان پذیر است یا به صورت شرط ضمن عقد نکاح که در سند ازدواج درج می شود و یا به صورت مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی و اخذ وکالت از زوج برای گرفتن طلاق. اگر زوج خارج از کشور باشد اعطای وکالت از طریق تنظیم وکالتنامه طلاق در سفارت یا کنسولگری ایران نیز می باشد.

مهریه و طلاق

بر اساس قانون و شرع حاکم بر جامعه ما، حق طلاق به مردان اختصاص داشته و زنان تنها در چار چوب موارد مشخص شده در قانون می توانند تقاضای طلاق کنند. البته بعضی از زوجین به توافق می رسند که حق طلاق در اختیار زن هم قرار داشته باشد. به بیان دیگر مرد حق وکالت در طلاق را به زن منتقل کرده و از این طریق زن هم می تواند بدون نیاز به داشتن معاذیر مشخص شده در قانون نسبت به طلاق اقدام کند.

 حق طلاق

اعطای وکالت طلاق یا حق طلاق به زوجه بدین معنا نیست که مرد حق دادن طلاق را از خودش سلب کرده است بلکه این اختیار را به همسرش نیز داده است. به بیان دیگر در این صورت هم مرد حق طلاق خواهد داشت و هم زن در صورت تمایل یا بروز اختلافات می تواند بدون نیاز به رضایت همسرش طلاق بگیرد.

روش های اعطای حق طلاق به زوجه 

در شروط ضمن عقد نکاح: بدین معنا که در زمان نکاح در سند ازدواج این شرط بیان شود.

از طریق وکالتنامه طلاق: بدین صورت که زوج در دفترخانه اسناد رسمی حاضر گردد و به زوجه خود وکالت در طلاق بدهد. برای مشاوره حقوقی مهریه، میتوانید با وکیل مهریه در تماس باشید.

لازم به ذکر است که شرط ضمن عقد نکاح برخلاف تصور عامه مردم برای کسب حق وکالت در طلاق کفایت نمی کند و حتما باید در ضمن یک سند رسمی در دفترخانه ثبت اسناد نیز قید شود. همچنین برای آنکه مرد نتواند این وکالت را عزل کند بهتر است که وکالت مدت داشته باشد تا در طول مدت وکالت، شوهر نتواند وکالت را عزل کند.

بهترین وکیل آنلاین مهریه و طلاق

طلاق یکی از مسائل بسیار شایع در دنیای امروز و در سطح جامعه کنونی ما است. این پدیده ناهنجار در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که برای زوجین و یا فرزندان در طول زندگی ایجاد شده، به عنوان یک مسکن و حتی درمان قطعی راهگشا می‌باشد. در بسیاری از موارد حضور وکیل طلاق در مسیر پرونده می‌تواند افراد بسیاری را از مسیر نادرستی که طی می‌کنند، نجات دهد. بسیاری از افراد در پایتخت به دنبال وکیل طلاق در تهران هستند که پرونده خود را با خیال راحت به وی بسپارند.

وکیل طلاق، وکیلی است که با آشنایی به مراحل طلاق و انواع طلاق و نیز تسلط بر مراحل دادرسی می‌تواند فرایند طلاق را سرعت ببخشد. بعضی از انواع طلاق مانند طلاق از سمت زوجه دارای پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی است که صرفا با حضور وکیل طلاق مجرب می‌توان در این گونه پرونده‌ها پیروز شد.

در صورت هرگونه مشاوره حقوقی راجع به دعاوی حقوقی و دعاوی کیفری می توانید با وکیل آنلاین یا وکلای پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادپویان در سریعترین زمان ممکن، مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی حضوری داشته باشید.

ضمن مشورت با وکیل پایه یک دادگستری، سوال حل نشده ای برای شما باقی نمیماند. ضمن اینکه مشاوره با وکیل کارکشته دادپویان، با بیش از سیزده سال تجربه حرفه ای در تمام زمینه های حقوقی و کیفری، تمام راهکارهای لازم را به شما ارائه میدهند و اگر نیازی به تنظیم لایحه، تنظیم شکواییه، تنظیم دادخواست یا تنظیم اظهارنامه شد، وکیل میتواند آنرا برای شما تنظیم نماید و یا در صورت لزوم، میتوانید با اعطای وکالت نامه به وکیل انلاین، صفر تا صد پرونده را برای شما انجام دهند. مشاوره حقوقی آنلاین بهترین روش جهت مشاوره با وکیل پایه یک است.

طراحی سایت موسسه حقوقی دادپویان به گونه ای است که در سریعترین زمان ممکن و به راحتی بتوانید از مشاوره حقوقی با وکیل استفاده کنید.

دادپویان حامی شما عزیزان و بهترین موسسه حقوقی است که با بیش از سیزده سال تجربه فعالیت های حقوقی و با بیش از سی وکیل پایه یک، به صورت تخصصی مشاوره حقوقی میدهد و وکالت میکند.

به عنوان مثال، چهار وکیل ملکی دارد که صرفا فعالیت و تمرکز خود را در حوزه دعاوی ملکی گذاشته اند. پنج وکیل اداره کار دارد که صرفا تمرکز آنها دعاوی اداره کار است و به همین منوال دعاوی دیگر.

در صورت تمایل میتوانید پادکست جنایی دادپویان را هم دنبال کنید. این پادکست روایت پرونده های جنایی ایرانی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است.

مهم ترین مقالات حقوقی دادپویان شامل: طنز حقوقی، رادیو حقوقی، کلیپ حقوقی، پکیج حقوقی، بسته حقوقی، بیمه حقوقی، فیلم حقوقی است که میتوانید در سایت حقوقی دادپویان مطالعه نمایید.

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران، مشاوره با وکیل های مجرب و با تجربه، بهترین وکیل پایه یک در تهران و شهرستان، مجرب ترین وکیل خاورمیانه، باهوش ترین وکیل پایه یک دادگستری، آدرس دفتر وکالت در تهران، مشاوره با وکیل پایه یک تهران و شهرستان، وکیل مجرب، بهترین وکیل آنلاین در تمام نقاط ایران، شماره وکیل با تجربه در تمام منطقه های تهران، شماره وکیل پایه یک دادگستری شهرری و شمیرانات، مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، عریضه نویسی آنلاین با با تجربه ترین وکلای ایران، وکیل دادگستری خوب، مشاوره با وکیل دادگستری تهران، وکیل تهران فوری، مشاوره حقوقی فوری و ارزان، فوری ترین و ارزان ترین تنظیم دادخواست، مشاوره حقوقی با وکیل، مشاوره حقوقی تصویری، مشاوره حقوقی رایگان، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی شبانه روزی، مشاوره حقوقی فوری، پادکست ایرانی، پادکست فارسی، پادکست واقعی، پادکست رایگان، پادکست جدید، پادکست کیفری، پادکست حقوقی، خفاش شب، فرید بغلانی، فیلم اعدام محمد بیجه در پاکدشت، عکس خفاش شب، لحظه اعدام محمد بیجه، پادکست های جنایی، پادکست جنایی رایگان، پادکست جنایی جدید را با دادپویان دنبال کنید. ضمنا شما میتوانید از طنز حقوقی، کلیپ حقوقی، کلیپ کیفری، کلیپ جنایی، کلیپ قانونی، کلیپ قانون، رادیو حقوقی هم در قسمت رادیو استفاده کنید. امیر هاشمی مدیر سایت موسسه حقوقی دادپویان است. اینستاگرام حقوقی و اینستاگرام وکیل را هم دنبال کنید. استفاده از طنز هم موجب خوشحالی شما خواهد شد.

تیم پشتیبانی دادپویانمشاهده نوشته ها

Avatar for تیم پشتیبانی دادپویان

تیم پشتیبانی موسسه حقوقی دادپویان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *